Så loggar du in på Mina sidor

Mina sidor är dina personliga sidor på E.ONs webbplats. Du loggar in med användarnamn tillsammans med ditt personliga lösenord alternativt loggar in med ditt Facebook-konto. 

Använder du PC rekommenderar vi webbläsarna Internet Explorer (8.0 eller senare) eller Mozilla Firefox (senaste versionen). Använder du Mac eller Linux rekommenderar vi Mozilla Firefox (senaste versionen). Andra webbläsare som exempelvis Apples Safari fungerar normalt också utan problem.

För att Mina sidor ska fungera optimalt kan du behöva aktivera cookies och Java i din webbläsare. För att kunna öppna fakturor behöver du ett program för att visa PDF-filer. Vi rekommenderar det kostnadsfria programmet Adobe Reader.

Frågor och svar

Jag kan inte logga in på Mina sidor, vad är fel?

För att logga in på Mina sidor anger du användarnamn tillsammans med ditt personliga lösenord. Användarnamnet är ditt kundnummer, personnummer alternativt organisationsnummer eller e-postadress som finns registrerad hos E.ON. Kundnumret finns på din faktura eller välkomstbrev från E.ON.

Om du är ny kund eller är en befintlig kund som inte har varit inloggad på Mina sidor någon gång tidigare så måste du skapa ett användarkonto innan du kan logga in på Mina sidor.

Varför står det felaktig inloggning trots att jag använder rätt uppgifter?

Detta kan bero på att det finns gamla cookies sparade på din hårddisk. I så fall behöver du ta bort dina cookies.

En cookie (även kallad kaka) är en liten textbaserad datafil som kan spara en besökares preferenser från en webbserver.

Hur gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Du beställer nytt lösenord genom att klicka på länken Glömt lösenord, som finns i anslutning till inloggningen. Ange ditt kundnummer (finns på din faktura eller i ditt välkomstbrev från E.ON), personnummer alternativt organisationsnummer eller e-postadress, fyll i bokstavskombinationen och klicka på "Skicka".

Det nya lösenordet skickas till dig med e-post och fungerar bara för en inloggning. När du använder det blir du automatiskt ombedd att välja ett nytt eget lösenord som du sedan använder i fortsättningen när du loggar in.

Observera att det kan ta några minuter innan lösenordet når dig. Ibland kan e-postmeddelandet sorteras som skärppost.

Om det inte finns en e-postadress registrerad till ditt kundnummer får du ett meddelande om detta efter du klickat på "Skicka". Du kommer då att få möjlighet att meddela oss din e-postadress tillsammans med ditt kundnummer och PIN-kod.

Hur gör jag om jag vill byta lösenord?

Du ändrar lösenord inne på Mina sidor under ”Mina uppgifter” i vänstermenyn. Klicka på ”Byt lösenord” och ange det befintliga lösenordet, det nya lösenordet, det nya lösenordet igen och klicka på ”Ändra”.

Jag har följt anvisningarna men kommer ändå inte in, vad gör jag? 

Ibland uppstår tyvärr andra tekniska problem, antingen genom driftstörningar hos oss, i din dator eller kanske på vägen mellan din dator och E.ON. Skicka en felanmälan till oss så undersöker vi orsaken närmare. Fyll i alla fält och beskriv hur du gjort när du loggat in och hur du upplever problemet.

Jag är installatör, leverantör eller motsvarande och kan inte logga in på Mina sidor, varför?

Mina sidor är endast till för E.ONs kunder. Om du är installatör, leverantör eller liknande ska du använda dig av vårt Extranet, som du hittar längst upp till höger på startsidan. Har du problem med inloggningen kontakta en lokal handläggare för mer hjälp. Kontaktuppgifter finner du på inloggningssidan till Extranet.


Mina sidor är dina sidor

Som kund hos E.ON får du automatiskt tillgång till Mina sidor, dina personliga sidor här på webbplatsen.

Här kan du se dina fakturor, följa din förbrukning, anmäla flytt, förnya avtal, delta i tävlingar och ta del av unika kunderbjudanden.

Skicka en felanmälan

Skicka en felanmälan om du har problem med Mina sidor.